Selasa, 17 Mei 2011

Permata Yang Dicari


Ingat tak lagi sewaktu sekolah rendah dahulu di dalam subjek sains, Apabila ditanya soalan inferens ataupun hipotesis, Apakah jawapan yang tepat akan dijawab? Ingat tak lagi?

Kenangan di zaman persekolahan dahulu pabila di recall balik pasti ada manisnya, pasti ada pedihnya dan pasti ada pahitnya. Merindui saat kebersamaan bersama dengan sahabat-sahabat lama.

Apabila merenung kembali gambar-gambar ketika diusia kanak-kanak, bagaikan hendak melepaskan sepenuh perasaan dalam diri agar dikembalikan balik ke alam dahulu kala, namun itulah dia hakikat disebalik kehidupan.

Kenangan di SRI Kiblah

Berbalik semula kepada persoalan yang dilontarkan pada permulaan tadi. Jawapannya ialah, pasti kita akan menjawab (semakin bla bla bla semakin bla bla bla) ^_^, satu lagi jawapannya, (jika bla bla bla maka bla bla bla) ^_+.Tujuan sebenar saya hanyalah meminjam 'style' jawapan untuk digunakan dalam penulisan ini./sweat

Saya cuba kaitkan juga berkenaan dengan alam persekolahan dahulu untuk sama-sama kita mengingati balik alam kita mula-mula mengenali huruf yang dinamakan A B C nombor 1 2 3 huruf arab أ ب ت

Bersungguh-sungguh kita mempelajarinya dan natijahnya@kesannya boleh kita lihat kemampuan diri kita sekarang. Sungguh besar pengorbanan guru yang penat lelah mengajar kita sehingga mengiktirafkan  mereka sebagai ibu bapa kedua kita, jasa mereka tetap akan dikenang sepanjang zaman. Oh guruku!


Belum terlambat lagi untuk saya ucapkan Selamat Hari Guru kepada insan yang pernah mengajarku, menjiwaiku, mengorbankan masa untukku. Segala usahamu akan di balas oleh Allah dan di kira sebagai ilmu yang bermanfaat.

Pahala amalanmu itu pasti akan terus mengalir dan terus mengalir. InsyaAllah, diri ini pasti merindui insan yang bergelar guru, merindui saat dirimu tersenyum lebar buat anak muridmu ini.

"Semakin dekat dengan waktu itu, semakin tenang pula rasanya"

Mengikut penyataan di atas, banyak penafsiran boleh dibuat jikalau saya beri peluang sahabat-sahabat semua menafsirkannya, ia menunjukkan bukti bahawa, 'lain orang, lain pula fikirannya'.

Sebenarnya peperiksaan akhir@'final exam' bakal menjelma, lagi berbaki 5 hari. /omg Namun terasa pelik kenapa diri semakin merasa tenang, walhal persediaan belum pun dibuat. Subhanallah! jangan tiru perangai kurang elok saya ini. /nobigdeal

Hanya diriku menyerahkan seratus peratus kepadaNYA. Moga-moga mood untuk kembali tumpukan pelajaran@study@muraja'ah hadir menjelma dalam diri yang dianggap bagaikan permata yang dicari-cari /please.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatan Popular