Ahad, 2 Ogos 2015

AKU ANAK PIMPINAN PAS (Siri 1)



Dikala semua sedang emosi, saya mohon sahabat-sahabat baca dengan hati yang tenang sepertimana tenangnya saya sewaktu menitipkan kata-kata ini.

Mungkin tmbul dalam benak fikiran kalian kenapa tidak ramai anak pimpinan PAS yang mengikuti jalan perjuangan ayahanda mereka? jawapannya ya! bukan senang untuk berada dalam medan ini, tak usah bicara soal anak, walhal pemimpin sendiri juga kecundang dibawa arus deras.

Bila bicara soal pimpinan PAS termasuklah ayahanda saya sendiri, mereka sudah menginfakkan seluruh jiwanya untuk perjuangan, sebab itu saya dan adik-adik dipersiapkan dengan ilmu agama sebagai keutamaan kerana ayahanda kami mahu kami faham kenapa beliau berada dalam medan ini.

Saudara, kami adik beradik selalu ditinggalkan.. dulu masa saya kecil bangun pagi selalu bertanya: “mana babo?,”
umi jawab: “babo ada mesyuarat, nati baliklah tue.”
Susah untuk ketemu satu masa kosong khas untuk kami sekeluarga kerana masa ayahanda kami adalah untuk kalian semua, ya khidmat untuk kalian.

Selalu ayahanda kami balik lewat, kadang-kadang pukul 3 pagi baru sampai rumah, lepas subuh dah bersiap untuk ke program. Kerja tiada had masa, raut muka keletihan jelas terpancar, letih kerana umat.. kerana kalian semua.

Pernah satu ketika, ayahanda terlalu letih kerana pulang lewat daripada mesyuarat dan terus berpesan kepada saya agar jangan ganggu sebab beliau nak rehat. Selang beberapa minit, ada orang datang ketuk pintu rumah ingin berjumpa. Aduhh macamana ini, akhirnya terpaksa tebal muka ketuk pintu bilik ayahanda dan cakap ada orang datang jumpa. Baru sahaja nak terlelap tapi tetap bangun untuk layan tetamu. Saat kaki melangkah keluar daripada bilik, wajah ayahanda bertukar 90 darjah daripada letih kepada ceria dan terus layani tetamu tersebut. Aku pula terpaku, daripada manakah kekuatan ini dihasilkan.

Sebab itu kadangkala akibat daripada bebanan tugas yang menggunung menyebabkan kami terabai. Tak pelik dalam kalangan anak pimpinan, sebut PAS pun tidak dihiraukan.

Jalan ini bukan jalan yang mudah, setiap masa wajib memikirkan masalah umat. Tolong jangan cerca pimpinan dan juga bekas pimpinan, ayahanda saya selalu puji Dato Wan Rahim kerana beliau banyak berjasa dalam Parti. Tolong doakan agar semua istiqamah atas perjuangan Islam.

Salam sayang buat semua.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatan Popular